torsdag 9 maj 2013

Underbara helvete - Jamie McGuire

Tack Kalla Kulor för detta bokexemplar!

Titel: Underbara helvete
Författare: Jamie McGuire
Serie: Beautiful #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 358

Beskriving från Goodreads:  
Tillsammans är de en katastrof. Ett underbart helvete.
En våldsamt intensiv kärlekshistoria som kommer att hålla dig klistrad vid boksidorna.

Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig.

Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och i stället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvandlats till just det Abby med alla medel försökt undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom.

Deras relation blir snart alltmer kaotiskt upp och ner, destruktivt hänförande och fullkomligt underbar. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld.


Tankar och funderingar:
Först vill jag tacka Malin från Kalla Kulor som skickade boken till mig, tack så hemskt mycket!

Jag trodde aldrig jag skulle tycka den här boken men nu när boken är utläst kan jag inte sluta tänkta på den, på ett bra sett! Jag var fast från första sidan och jag läste klart boken på en dag. Jag blev till och med irriterad på mig själv när jag behövde göra oviktiga saker som att gå på toaletten eller äta för då kunde jag inte läsa.

Jag älskar i stort sätt alla karaktärer (det finns undantag, Parker) och jag tyckte alla lyste upp boken på sitt eget lilla speciella sätt. Självklart föll jag för Travis även fast jag kunde tycka att det var lite creepy hur besatthet av Abby, och jag hoppas i andra boken att man får reda på varför.
Tyckte det var lite spännande att inte veta om Abbys bakgrund som hon sprang iväg ifrån och vad det visade sig vara kunde jag aldrig lista ut!

Jag hade aldrig tidigare läst en bok ur den nya genre New Adult och kommer definitivt läsa många mer böcker i den genren.

Jag kan inte beskriva hur mycket jag tycker om den här boken och måste säga att det är nog bästa boken jag har läst hittills i år. Rekommenderas varmt!

Edit: Jag har läst andra boken Walking Disaster som är i samma bok fast ifrån Travis perspektiv. Eftersom det är i stort sätt samma bok tänkte jag bara säga att jag älskar serien ännu mer nu när man får komma in i Travis huvud. Älskar verkligen  båda böckerna och jag har en känsla av att jag kommer läsa dom många gånger





Andra delar i serien: 
1. Underbara Helvete (Eng: Beautiful Disaster)

2. Walking Disaster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar