torsdag 2 maj 2013

The Elite - Kiera Cass

Titel: The Elite
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 323

Beskriving från Goodreads:  
The hotly-anticipated sequel to the New York Times bestseller The Selection.

Thirty-five girls came to the palace to compete in the Selection. All but six have been sent home. And only one will get to marry Prince Maxon and be crowned princess of Illea.

America still isn’t sure where her heart lies. When she’s with Maxon, she’s swept up in their new and breathless romance, and can’t dream of being with anyone else. But whenever she sees Aspen standing guard around the palace, and is overcome with memories of the life they planned to share. With the group narrowed down to the Elite, the other girls are even more determined to win Maxon over—and time is running out for America to decide.

Just when America is sure she’s made her choice, a devastating loss makes her question everything again. And while she’s struggling to imagine her future, the violent rebels that are determined to overthrow the monarchy are growing stronger and their plans could destroy her chance at any kind of happy ending.


Tankar och funderingar:
Så fort den här boken dök ner i min brevlåda var jag bara tvungen att plocka upp och läsa den. Jag tror det var i Januari eller Februari jag läste första boken och blev förälskad i historien. Inte för jag tycker hela storyn är så jätte speciell men det är något som drar dig i den och du vill verkligen inte lägga den ifrån den. Det hände denna gång också när jag läste The Elite. Jag kunde verkligen inte sluta läsa vilket ledde till att jag läste ut boken på en dag!

Oftast brukar andra boken i serien inte var lika bra som första boken men jag måste säga att The Elite slog The Selection med hästlängder. Boken var så sjukt spännande, speciellt när slottet blev attackerad av alla rebeller. Jag satt som på nålar och var nästan beredd att något skulle hända America hela tiden.

På tal om America så måste jag säga att jag tycker om henne så otroligt mycket, oavsett vad som händer så är hon alltid ärlig och står på sig själv. Tycker dock det är lite irriterande hur hon velar mellan Aspen och Maxon hela tiden.
I första boken förstod jag verkligen inte vad hon såg hos Aspen men i den här boken kan jag förstå henne lite men tycker ändå inte det är en tillräcklig bra orsak för att inte välja Maxon. Maxon i den här boken var precis lika gullig som alltid om inte mer, men det var ändå lite läskigt ett tag när det verkade som att han hade gett upp på America och börjat falla för en annan tjej. Dock förstår jag honom varför, kan tänka mig att det är ganska irriterande att tjejen man är förälskad i står och velar och inte vet om hon vill ha dig eller inte.

Jag vill ha nästa bok redan igår! Jag orkar inte vänta på sista boken i serien ska komma ut och få ett avslut på en sådan sjukt bra serie!


Favorit Citat:
“It turns out I'm absolutely terrible at staying away from you. It's a very serious problem.”

“I'm sure you would have stopped it if you could have."
"In a heartbeat.”

“I was afraid I was wrong, that you would change your mind any second. I’ve been looking for a suitable alternative, but the truth is …”—Maxon looked me in the eyes again, unwavering—“there’s only you. Maybe I’m not really looking, maybe they aren’t right for me. It doesn’t matter. I just know I want you. And that terrifies me. I’ve been waiting for you to take back the words, to beg to leave.”



Andra delar i serien: 
1. The Selection
2. The Elite 
3. The One

1 kommentar:

  1. Håller på att få hem The Selection och efter dina recensioner längtar jag bara mer och mer! Hoppas att jag inte blir besviken bara, med tanke på mina höga förhoppningar!

    SvaraRadera