fredag 31 maj 2013

Avsluta serier

Att det ska vara så svårt att avsluta bokserier. Satt igår och skrev ner alla serier jag har läst för att sedan ta reda på vilka av dom jag faktiskt har varit duktig och avslutat. Visst var det en hel del jag har avslutat men herregud vad många serier jag har börjar på och inte avslutat. 

Jag har läst/börjat på hela 55 st serier och av dom har jag bara avslutat 17st!
Men sen finns det ju också serier där sista/nästa del inte har släpps ännu. Det är ju inte i och för sig serier jag har avslutat men jag är ju ikapp så det är ju inget jag kan göra just nu för att avsluta serien. Jag har 14 st serier där nästa del inte har kommit ut än.  Jag har också 5 st serier som jag tyckte var så värdelösa att jag aldrig kommer att avsluta.
Så om jag har gjort matten rätt så kan jag avsluta/komma till senaste släppta boken i serien på hela 19 st
Nu vet jag vad jag ska ta tag i sommar...

Hur är det med er? Hur många serier har ni börjat på och hur många har ni avslutat?

Edit, Lena frågade om jag hade en lista på alla serier jag  läst/läser/vill läsa (dock är inte min vill läsa med, den är alldeles för lång) vilken jag fixade till som du kan hitta här.

6 kommentarer:

  1. Jag har påbörjat 9 serier och inte avslutat någon än. Men finns 2 serier som jag bara har sista boken kvar att läsa så jag ska försöka prioritera dem. Däremot vill jag inte tänka på hur många serier som jag vill läsa men inte börjat på ännu. Måste komma på något bra system så man inte slutar upp med att ha tiotals påbörjade serier samtidigt xD

    Har du någon lista på bloggen vilka serier du har läst/läser/vill läsa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte än, men hade faktiskt tänkt att göra en flik på vilka serier jag har läst/läser. :)

      Radera
    2. Kul, ska ta och kolla på den nu (risken är att jag hittar någon intressant att sätta på min lista xD) :)

      Radera
  2. Jag vet inte om jag ens vill se hur många serier som jag har påbörjat.. Typ alla deckare är ju i serier.

    SvaraRadera
  3. Har blivit ganska många påbörjade serier i och med att jag börjat läsa på Engelska!

    SvaraRadera
  4. Jag läser mest serier, väldigt lite fristående böcker. Jag har som regel att aldrig läsa mer än två serier samtidigt, och jag får inte påbörja en ny innan jag avslutat en.

    SvaraRadera