tisdag 4 juni 2013

The Beginning: Born at Midnight and Awake at Dawn - C.C. Hunter

Titel: The Beginning: Born at Midnight and Awake at Dawn
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #1-2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 816

Beskriving från Goodreads:  
“Kylie’s journey of self-discovery and friendship is so full of honesty, it’s impossible not to fall in love with her and Shadow Falls…and with two sexy males vying for her attention, the romance is scorching. This book has me begging for more, and I love, love, love it!” –Verb Vixen

Now available together for the first time, don’t miss books one and two in C. C. Hunter’s spectacular Shadow Falls series!

One night Kylie Galen finds herself at the wrong party, with the wrong people, and it changes her life forever. Her mother ships her off to Shadow Falls—a camp for troubled teens, but it soon becomes clear that the kids at Shadow Falls are far from ordinary. They’re supernatural—learning to harness their powers, control their magic and live in the normal world. Kylie’s never felt normal, but surely she doesn’t belong here with a bunch of paranormal freaks either. Or does she? They insist Kylie is one of them, and that she was brought here for a reason...if she can only figure out why, and what her burgeoning powers mean.

As if life wasn’t complicated enough, enter Derek and Lucas. Derek’s a half Fae who’s determined to be her boyfriend, and Lucas is a smokin’ hot werewolf with whom Kylie shares a secret past. Both Derek and Lucas couldn’t be more different, but they both have a powerful hold on her heart. As Kylie struggles to make sense of her feelings and her new abilities, the dark side of the supernatural world emerges and makes life a whole lot harder. An evil enemy lurking in the shadows is about to threaten everything she holds dear…and bring her closer to her destiny.


Tankar och funderingar:
En av mina favorit bloggar (Petra) har pratat så mycket om den här serien att jag bara var tvungen att beställa hem den och när jag såg att det fanns en samlingsvolym på de två första böckerna så slog jag till på direkten. Petra har alltid tipsat om bra böcker (är fortfarande evigt tacksam att du tipsade om Jennifer L. Armentrout) och jag litar på hennes boksmak något enormt. Och inte gjorde hon mig besviken den här gången heller.

Jag vet inte vart jag ska börja när jag ska skriva den här recensionen, det är så mycket jag vill få med men som jag inte vet hur jag ska skriva. Sidorna bara flög förbi på båda böckerna och språket är så bra, lättläst och väldigt rakt på. Det blir aldrig några långa och onödiga beskrivningar utan man förstår direkt vad författaren vill få ut.

Jag älskar storyn även fast det kanske inte är så unikt men C.C Hunter gjorde så man blev fast och avgudade historian ändå, hon gjorde den ändå väldigt egen. Tycker om att det inte bara handlade om huvudpersonen Kylie utan även att det hände saker runtomkring vilket gjorde att boken blev bara ännu mer spännande.

Till en början tyckte jag att Kylie kunde klaga lite allt för mycket men under bokens gång och speciellt i andra boken var det inget jag tänkte allt för mycket på. Dock stör jag mig fortfarande på att hon hela tiden säger att hon inte vill ha sex (hon tänker väldigt mycket på sex ändå) och att hon tror att alla vill ha sex med henne. Men i och för sig kan det inte vara lätt att blivit dumpad för man inte är redo att ha sex så kan nästan förstå varför hon drar alla killar över en kam.

Även i denna historia finns det ett triangeldrama (när jag tänker efter är nästan alla killar lite små förtjusta i Kylie) men för en gång skull älskar jag det. Jag vet inte riktigt vem av killarna jag tycker bäst om, jag kan gå från att hata en av dom till att älska dom sekunden efter så det ska bli otroligt intressant att få reda på vem Kylie kommer att välja i slutet.

Rekommenderar den här serien varmt!

Favorit Citat:
“Just because a guy rings your bell, doesn't mean you have to toot his horn.”

“She's a serial kisser. I think her parents are French.”

“You couldn't stop staring at his butt the other day."
Della's mouth dropped open and she rolled her eyes. "You are so wrong." She fanned herself with her hand. "But the boy is eye candy to the max.”

“When one door closes, find another."
Kylie gazed back up. "And what if there isn't another door?"
"Then you try the window."
"And if there's not a window?" Kylie asked.
"Then you find a sledgehammer and make a window.”

“What you are doesn't matter. Because what you are isn't going to change who you are.”

“She leaned into him to soak up his warmth.
"You are so hot," she said.
"It's about time you noticed," he teased.”




Andra delar i serien: 
1. Born at Midnigt
2. Awake at Dawn
3. Taken at Dusk
4. Whispers at Moonrise
5. Chosen at Midnight

3 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord, jag blir så glad. <3
    Jag håller med om allt du säger och kul att du gillade böckerna! :)

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag allt lite nyfiken på den här serien. Ni har alltid bra boksmak så den hamnar på min to-read list :)

    SvaraRadera
  3. Ja Petra kan man lita på :) Jag ska aboslut läsa den här serien så fort jag kan.. Har dock typ 20 andra serier före...!

    SvaraRadera