måndag 3 juni 2013

Minirecensioner x4

Titel: My Soul To Lose
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #0.5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 61

Tankar och funderingar:
Har velat läsa den här serien på ett bra tag och nu när jag har de 4 första böckerna i samlingsvolymer kände jag att det var dags att börja. Dock förstod jag inte så mycket vad som hände utan jag satt som ett frågetecken hela tiden. Tror kanske man ska ha läst första Soul Screamers boken först så man hänger med mer. 
Dock så fick novellen mig att vilja påbörja serien ännu mer. 



Titel: Level 2
Författare:  Lenore Appelhans 
Serie:  The Memory Chronicles #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 320
Tankar och funderingar:
En av de sämre böckerna jag har läst i mitt liv. Det var vid flertal tillfällen jag ville ge upp men kämpade mig ändå igenom boken. Hängde aldrig med var som riktigt hände, och då hände det i stort sätt inget för den delen heller.
Boken fick en två bara för konceptet var unikt.


 

Titel: Turned at Dark
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #0.5
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 32

Tankar och funderingar: 
Della kanske inte är min favorit karaktär i Shadow Falls serien men det var ändå jätte intressant att läsa om hur Dellas blev vampyr. Gud vad hemskt det måste vara att bli vampyr och sedan glömma bort vad man gjorde. Lider verkligen med henne.





Titel: The Runaway Queen
Författare: Cassandra Clare och Maureen Johnson 
Serie: The Bane Chronicles #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 60
Tankar och funderingar:
Äntligen tillbaka till Magnus Bane, älskar verkligen de här novellerna.
Andra novellerna är dock inte lika bra som första men tycker det är jätte kul att de nämner Sverige flera gånger.
Ju mer man läser om Magnus ju mer tycker man om han!





1 kommentar:

  1. När jag började läsa Soul Screamers så tyckte jag att novellen var en bra början på serien. Jag tyckte att jag fick mer utav novellen än om jag hade läst den efter första boken. Men det beror väl helt på hur man ser saken :)
    Jag hade ett frågetecken som jag inte fick svar på i första boken så jag hoppas det kommer fram i någon av böckerna. Vad hade du för frågetecken?

    SvaraRadera