söndag 16 juni 2013

Alice I Zombilandet - Gena Showalter

Tack Harlequin för detta bokexemplar!

Titel: Alice I Zombielandet
Författare: Gena Showalter
Serie: Berättelsen om Underlandet #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 427

Beskriving från Goodreads:  
Hon kommer inte att ge sig förrän varenda zombie ligger i sin grav. För alltid.
Om någon hade berättat för Alice Bell att hennes liv skulle vändas upp och ner från ett ögonblick till ett annat, skulle hon ha brustit ut i skratt. Från lyckligt till tragiskt, från oskuldsfullt till förstört. Nej, aldrig. Men det var det som hände. Ett hjärtslag. En blinkning, ett andetag, en sekund - och allt hon kände till och älskade var borta.

Hennes pappa hade haft rätt. Monstren fanns på riktigt.

För att hämnas sin familj måste Alice lära sig att slåss mot de odöda. Och för att överleva måste hon sätta sin tillit till den farligaste av alla farliga killar, Cole Holland. Men Cole har sina egna hemligheter, och om Alice inte är försiktig kan de visa sig vara farligare än zombierna.


Tankar och funderingar:
Enda sedan jag hörde talas om den här boken har jag velat hugga tänderna i den och jag vet inte varför det tog en sådan tid att faktiskt plocka upp boken. Men när Harquelin skickade boken till mig tyckte jag att det var ett perfekt tillfälle att börja.

Mina förväntingar var skyhöga och jag måste tyvärr säga att jag blev besviken. Första halvan var otroligt seg och det var vid flertal tillfällen jag bara ville ge upp. Men när jag precis hade läst hälften av boken blev det genast mycket bättre, men inte så bra som jag ville att den skulle vara.

Jag gillar huvudkarakätern Alice, eller Ali som hon vill bli kallad. Hon är sarkastiskt, smart och en riktigt badass. Dock något jag kunde tycka var väldigt irriterande var att hon tänkte väldigt mycket på hur snygg Cole är hela tiden. Jag förstår att han är en riktigt heting så jag behöver inte bli påmind varje minut! Men även fast jag blev irriterad på hur urtjatad snygg Cole är så tycker jag om kemin mellan honom och Ali. Tyckte det var så himla kul att båda är lika egensinnade och vill att något ska hända så som de vill.

Har också alltid trott att Alice i Zombielandet var en retelling på Alice i Underlandet fast med zombies men gud vad fel jag hade. Det enda likheterna jag kunde hitta var att huvudpersonen heter Alice och varje kapitel namn. Så måste säga att jag blev lite besviken att det inte var så.

Jag är väldigt ledsen över att boken inte riktigt föll mig i smaken, den var inte dålig men det var inte riktigt superbra heller för den delen så jag är lite osäker om jag kommer läsa fortsättningen, om Harquelin kommer ge ut boken så är chansen ganska stor. Måste även säga att omslaget är bara galet fint!




Andra delar i serien: 
1. Alice I Zombilandet (Eng: Alice in Zombieland)
2. Through the Zombie Glass 


8 kommentarer:

  1. Är så många som blivit besvikna på den här boken, så synd för den låter ju bra.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är för vi har så höga förväntningar :(

      Radera
  2. Tycker att omslaget är jättefint iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den! Dock har bok två inte ett så fint omslag :(

      Radera
  3. Synd att det inte blev en ny favorit, den låter ju så bra! Ska snart börja läsa den själv så få se vad jag tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om den mer än mig :)

      Radera
  4. Jag tyckte inte om den här boken alls. Karaktärerna var otroligt jobbiga, det fanns ingen trovärdighet och den var inte särskilt spännande. Skulle nog kunna klassa den som en av de sämre böckerna jag läst, haha. Synd att du inte älskade den, men också skönt att höra att jag inte är ensam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad skönt att jag inte är ensam!

      Radera