måndag 24 juni 2013

Secret for a Song - S.K. Falls

Titel: Secret for a Song
Författare: S.K. Falls
Serie: -
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 206

Beskriving från Goodreads:  
Saylor Grayson makes herself sick. Literally.

She ate her first needle when she was seven. Now, at nineteen, she’s been kicked out of college for poisoning herself with laxatives. The shrinks call it Munchausen Syndrome. All Saylor knows is that when she’s ill, her normally distant mother pays attention and the doctors and nurses make her feel special.

Then she meets Drew Dean, the leader of a local support group for those with terminal diseases. When he mistakes her for a new member, Saylor knows she should correct him. But she can’t bring herself to, not after she’s welcomed into a new circle of friends. Friends who, like Drew, all have illnesses ready to claim their independence or their lives.

For the first time, Saylor finds out what it feels like to be in love, to have friends who genuinely care about her. But secrets have a way of revealing themselves. What will happen when Saylor’s is out?


Tankar och funderingar:
Det här är en av de första böckerna jag fick ifrån sidan Netgalley så snabbt som bara ögat slängde jag mig över den här boken och blev skapligt förvånad över hur bra den faktiskt var.
Det här dock inte min typ av bok, jag tycker om böcker med mer action/fantasy/paranormal så därför fick inte boken högre betyg men den var ändå så pass bra att jag inte kunde sluta läsa. För den är inte dålig, det är den verkligen inte - helt klart läsvärd!

Trodde från början att boken skulle handla om en sångare eller i alla fall något mer med musik men så var det inte. Secret for a Song är istället Saylor och Drews sång, om ni vill lyssna på låten kan ni klicka här. Borde kanske ha förstått det efter ha läst om vad boken handla om, men jag har lärt mig att inte riktigt lyssna på baksidan.

Boken tar upp viktiga ämnen som får en att tänka om. Det var vid flertal tillfällen jag stannade upp mitt läsande för att tänka efter vad jag skulle göra om jag var i samma skor som Saylor. På tal om Saylor som är huvudpersonen i den här boken så vet jag inte om jag tycker om henne för den hon är eller om jag bara tycker synd om henne. Hennes familjesituation är så hemsk så jag förstår nästan varför hon blev som hon blev. Men samtidigt tycker jag det är jobbigt hur mycket hon ljuger och döljer för Drew. Det är meningen att du ska älska honom och du ljuger för honom och undanhåller en sådan stor hemlighet. Dock efter ha läst slutet förstår jag varför hon gjorde det, mitt hjärta brast och jag bara grät och grät som bara den. 

Den här boken påminde mig väldigt mycket om John Greens The Fault in Our Stars och jag tror att fans till den boken kommer uppskatta den här boken väldigt mycket. Även fast det här var inte en bok som jag vanligtvis brukar läsa så är jag otroligt glad och tacksam över att ha läst den. Det här är inte en bok man glömmer i första taget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar