torsdag 18 april 2013

Pure - Jennifer L. Armentrout

Titel: Pure
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 329

Beskriving från Goodreads:  
There is need. And then there is Fate.
Being destined to become some kind of supernatural electrical outlet isn't exactly awesome--especially when Alexandria's "other half" is everywhere she goes. Seth's in her training room, outside her classes, and keeps showing up in her bedroom--so not cool. Their connection does have some benefits, like staving off her nightmares of the tragic showdown with her mother, but it has no effect on what Alex feels for the forbidden, pure-blooded Aiden. Or what he will do--and sacrifice--for her.
When daimons infiltrate the Covenants and attack students, the gods send furies--lesser gods determined to eradicate any threat to the Covenants and to the gods, and that includes the Apollyon and Alex. And if that and hordes of aether-sucking monsters didn't blow bad enough, a mysterious threat seems willing to do anything to neutralize Seth, even if that means forcing Alex into servitude or killing her.
When the gods are involved, some decisions can never, ever be undone.


Tankar och funderingar:
Jag var lite orolig över att även denna bok skulle vara lik Vampire Academy men nu är i stortsätt all likhet borta och det gjorde att boken blev så mycket bättre i mina ögon. Nu behövde jag inte tänka på det och kunde fokusera all min energi på handlingen.

Denna gång är det inte lika mycket action som i första boken men den är ändå väldigt spännande och fartfyll och min favorit del var när de var i New York Covenant, hatade verkligen hur de såg ner och behandlade alla half-blood och jag förstår verkligen att Alex blev arg och irriterad på det det.

Jag stör mig fortfarande lite på på Alex, tycker det börjar bli dags att hon börjar tänka till lite mer vad hon gör, hon borde ju ha lärt sig något efter allt som har hänt henne men icke. Trots att det var ganska irriterande kunde jag inte låta bli att tycka om henne, det är något speciellt med henne som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Jag hade hoppats att få lära känna Aiden lite bättre i den här boken. Som jag sa i min recension om första boken så förstår jag mig fortfarande inte på vad som är så speciellt med honom som gör att Alex blir förälskad i honom så jag blev lite besviken över att Aiden var med så lite. Någon som var med mycket mer är Seth. Jag tycker väldigt mycket om Seth men det är något med honom som jag inte litar på, jag börjar bli orolig över att han komma krossa mitt hjärta och göra något otroligt dumt.

  Jag är så glad att jag började läsa den här serien, den har snabbt blivit en favorit!


Favorit Citat:
“Cold up there, huh?” Yeah, it kind of was. “Stupid down there, huh?” Seth’s brows flew up. “For one in such a precarious position, you sure don’t know how to talk yourself out of it.”
“That’s because it’s hard to reason with idiots.” I gave him a cheeky grin. “Why bother?”

“He clapped his hands together, letting out a rather high-pitched squeal before grabbing my hand. “Oh, we are going to have so much fun! Aren’t we? Fun, Alex—we will have fun.”




Andra delar i serien: 
1. Half-Blood
2. Pure
3. Deity
4. Apollyon
5. Sentinel

3 kommentarer:

  1. Hm känns som de där böckerna har fått bra betyg av alla, man kanske skulle testa?:)

    SvaraRadera
  2. Ska defintivt läsa böckerna! Bra recension!

    SvaraRadera
  3. Väldigt nyfiken på den här serien :)

    SvaraRadera