måndag 22 april 2013

Minirecensioner x2 - Rubinröd och Safirblå

Tack Bonnier Carlsen för recensions exemplaren!


Titel: Rubinröd
Författare: Kerstin Gier
Serie: Edelstein Trilogie #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 366

Tankar och funderingar:
Jag hade hört så mycket bra saker om den här boken så jag måste säga att jag blev lite besviken när jag äntligen tog tag och läste Rubinröd. 
Tyckte den var lite seg och att något speciellt aldrig riktigt hände. Kunde tycka boken var lite barnslig vid sina tillfällen och den så kallade humorn föll mig aldrig i smaken. Tack vare att jag tyckte om huvudpersonen Gwendolyn så mycket gjorde att jag faktiskt fortsatte att läsa. 




Titel: Safirblå
Författare: Kerstin Gier
Serie: Edelstein Trilogie #2
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 392

Tankar och funderingar:
Snäppet bättre än första boken men fortfarande ingen bok jag tyckte var bra. Det känns som det egentligen inte händer något speciellt någonsin vilket gör att jag tycker boken är ganska långtråkig. Jag kommer ändå läsa del tre och avslutande boken i serien då slutet faktiskt var helt okej och jag vill så gärna få reda på "hemligheten" är.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar