måndag 29 april 2013

Deity - Jennifer L. Armentrout


Titel: Deity
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Covenant #3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 330

Beskriving från Goodreads:  
"History is on repeat, and things didn't go so well the last time. "

Alexandria isn't sure she's going to make it to her eighteenth birthday--to her Awakening. A long-forgotten, fanatical order is out to kill her, and if the Council ever discovers what she did in the Catskills, she's a goner... and so is Aiden.

If that's not freaky enough, whenever Alex and Seth spend time "training"--which really is just Seth's code word for some up-close and personal one-on-one time--she ends up with another mark of the Apollyon, which brings her one step closer to Awakening ahead of schedule. Awesome.

But as her birthday draws near, her entire world shatters with a startling revelation and she's caught between love and Fate. One will do anything to protect her. One has been lying to her since the beginning. Once the gods have revealed themselves, unleashing their wrath, lives will be irrevocably changed... and destroyed.

Those left standing will discover if love is truly greater than Fate...


Tankar och funderingar:
Då har vi kommit till tredje delen i Covenant serien och jag måste säga att det är också den bästa boken än så länge. Jag tycker Jennifer L. Armentrout blir bara bättre och bättre och därför har hon blivit en av mina favorit författare.

Handlingen är så otroligt spännande och man var bara tvungen att fortsätta att läsa för att få reda på vad som skulle hända. Det hände så många olika saker och massa twister dök upp som jag i alla fall inte hade listat ut i förväg.

Alex har också vuxit till sig och mognat till sig för en gång skull. I de andra böckerna har jag alltid irriterat mig lite på henne men i Deity blev jag inte irriterad en enda gång. Alex har gått igenom så mycket men hon är ändå så otroligt stark och jag hoppas att hon snart kommer få vara lycklig igen, hon förtjänar det.
Och äntligen förstår jag varför hon är så tokig i Aiden, äntligen! Som jag har sagt tidigare har jag inte förstått vad som var så speciellt med Aiden men i den här boken förstår jag varför, och tack vare det så har jag börjat smått älska honom.
Dock så gjorde Seth mig både besviken och ledsen, jag vill inte spoila er som inte har läst serien men jag tycker inte om honom längre - han har verkligen krossat mitt hjärta. Hoppats dock att det går att rädda honom!

Alltså slutet av boken var bara så, jag vet inte riktigt men så otroligt weird men ändå underbart. Även fast boken avslutades med en cliffhanger så älskar jag slutet, och jag hatar cliffhangers vanligvis.

Jag är så glad att jag har redan beställt hem fjärde boken för jag orkar inte vänta hur länge som helst på fortsättningen.


Favorit Citat:
“I'm afraid of never being allowed to feel what I do.”

"Slowly, I reached over and poked his arm. It felt like real flesh, warm and hard. Disappointed, I poked him again. I was expecting something amazing-celestial-by touching him. Instead all I got were weird looks from everyone in the room, including Apollo.
'Please stop touching me,' Apollo said."

“That simple act stole my breath, my heart. But even as he pulled away, I realized that he couldn't steal something he already had.”




Andra delar i serien: 
1. Half-Blood
2. Pure
3. Deity
4. Apollyon
5. Sentinel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar