onsdag 21 november 2012

Finale - Becca Fitzpatrick

Titel:  Finale
Författare: Becca Fitzpatrick
Serie: Hush Hush #4
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 1 November 2012







Beskriving från Goodreads:  
Nora and Patch thought their troubles were behind them. Hank is gone and they should be able to put his ugly vendetta to rest. But in Hank's absence, Nora has become the unwitting head of the Nephilim and must finish what Hank began. Which ultimately means destroying the fallen angels - destroying Patch.

Nora will never let that happen, so she and Patch make a plan: lead everyone to believe they have broken up, and work the system from the inside. Nora will convince the Nephilim that they are making a mistake in fighting the fallen angels, and Patch will find out everything he can from the opposing side. They will end this war before it can even begin.

But the best-laid plans often go awry. Nora is put through the paces in her new role and finds herself drawn to an addictive power she never anticipated.

As the battle lines are drawn, Nora and Patch must confront the differences that have always been between them and either choose to ignore them or let them destroy the love they have always fought for.


Tankar och funderingar:
Jag har väntat på den här boken hur länge som helst och när boken släpptes så köpte jag hem den som e-bok.

Jag var jätte orolig om jag inte skulle tycka om slutet men det är väldigt skönt att kunna läsa en bok utan hört någon prata om den innan. Så när jag öppnade boken hade jag inte allt för många förväntningar och inte blev jag besviken.

Takten var lite seg i början och jag kände att jag inte kände igen alla karaktärer. Det kan bero på att de knappt har blivit presenterade dum skalle. Men snart när jag insåg det blev det lättare och lättare.

Även fast den var lite seg i början så började det snabbt hända saker och till slut hände det saker efter sida efter sida. Jag var helt fast och kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken vilket lände till att jag läsa ut boken nästan på en dag.

Blev lite galen på både Nora och Patch jag vet inte hur många gånger men det var jag ganska van vid vid det här laget efter haft läst de andra böckerna i serien.

Jag kan babbla på ganska mycket om boken men jag vill inte spoila er alls. Måste i alla fall säga att slutet var faktikst helt okej och jag är glad att jag äntligen har avslutat en bokserie vilket jag gör i stort sätt aldrig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar