onsdag 7 november 2012

Paranormalcy - Kiersten White

Titel:  Paranormalcy
Författare: Kiersten White
Serie: Paranormalcy #1
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 22 Oktober 2012

Beskriving från Goodreads:  
Evie's always thought of herself as a normal teenager, even though she works for the International Paranormal Containment Agency, her ex-boyfriend is a faerie, she's falling for a shape-shifter, and she's the only person who can see through paranormals' glamours.

But Evie's about to realize that she may very well be at the center of a dark faerie prophecy promising destruction to all paranormal creatures.

So much for normal.


Tankar och funderingar:
I början tyckte jag att Paranormalcy var väldigt seg och jag trodde aldrig jag skulle orka att ens ta mig igenom boken. Men efter ett tag när man började lära känna karaktärerna lite mera så blev läsupplevelsen lite lättare. Men jag inte kan inte säga att jag tyckte boken var toppen. Den var väl okej, inte dålig och inte bra.

Evie var ganska jobbig och klagade hela tiden på att hon ville vara normal, att göra normala saker. Helt enkelt leva ett normal liv som en tonåring. Det var verkligen nästan allt hon tänkte på. Och hur jobbigt var det inte att hon är helt besatt av rosa. Kom igen. Bara för du är tjej behöver inte allt vara rosa! Nej, Evie bara störde mig från början men blev bättre till slutet.

Och vilket slut! Från att handligen hade gått fram i snigelfart hände saker efter saker efter saker. Och för varje ny "ledtråd" blev man lika förvånad. YESSIES!

Jag kommer inte läsa fortsättningen på ett bra tag, men jag är ganska säker att nån gång i framtiden kommer jag läsa fortsättningen. Måste ju få reda på vad Reth egentligen vill med Evie!

1 kommentar: