måndag 26 november 2012

Tag: This or That?

Har sett den här enkäten på många bloggar och tyckte det var sjukt kul. Så jag gör mig på ett försök att göra den här!

1. Ljudbok eller bok i handen?
 Bok i handen lätt, jag tycker verkligen inte om ljudbok. Jag läser så snabbt så det stör mig lite när det går så sakta. Också har jag ett dåligt minne av att lyssnat på Harry Potter och höra rösten uttala en del namn helt fel förstörde allt.

2. Pocket eller inbunden?
 Pocket! Jag älskar pocket! De är så enkla och ta med sig, bara slänga ner i väskan och de väger ju nästan ingenting!

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Påhittat! Älskar påhittade världar med monster eller annat ovanligt. Jag läser för att komma bort från verkligheten och då är det alltid bäst med påhittat.

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter! Ett tag var jag helt inne i Twilight men med Twilight filmerna kommit ut och att jag läst andra vampyr böcker har jag hittat mycket bättre historier. Och så är man ju uppväxt med Harry Potter så det är ju ganska svårt att slå.
'
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Som jag svarade i fråga 3 så är fantasyvärld det jag väljer.

6. Kindle, iPad eller annat?
 Annat, jag har en packardbell platta som jag använder för att läsa med i bland. Även fast jag föredrar att ha boken i handen kan plattan vara jätte bra ibland. Till exempel på vintern när det är kallt i lägenheten behöver man inte ha båda händerna framme för att bläddra och så vidare.

7. Låna eller köpa böcker?
Köpa, köpa och köpa! Älskar att köpa böcker och hur fint det blir i bokhyllan.

8. Bokhandlar eller online?
 Bokhandlar är mycket mysigare men fattig som jag är så föredrar jag online.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
 Måste säga trilogi! Jag är helt tokig i serier även fast jag kanske bara läser första boken. Älskar att ha massa serier i min bokhylla. Kan också bero på att jag älskar tv-serier och man kan inte få nog av karaktärerna.

10. Tjock bok eller kort bok?
 Hmm, det beror helt på bok. Är det en jätte bra bok vill man ju aldrig att historien ska ta slut. Men om det är en bok som man måste läsa på grund av något så vill man att den ska vara kort så man kan börja på någon annan som man faktiskt vill läsa.

11. Romans eller action?
Romans med action inslag. Är en sucker för kärlek men en bok med bara kärlek tröttnar jag ganska snabbt på, så gärna en blandning.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Jag har aldrig gillat att vara ute i solen (VAMPYR?!) så säger mysa under filt.

13. Varm choklad eller latte?
Kaffe av diverse sorter är inget för mig, men choklad är ljuvligt.

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
 På sista tiden har det varit mycket läsa recensioner.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att du gjorde den här också :D

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, det är riktigt blodigt och läskigt, passar väldigt bra till handlingen :)
    Så länge du inte har något emot blod så kommer du nog att gilla serien ;)

    SvaraRadera