onsdag 28 november 2012

bokmärken?

Det där med bokmärken. Du vet till böckerna, inte bokmärken som i alla fall jag bytte med mina vänner.

Jag älskar bokmärken men jag har inga själv. När jag ska markera vart jag är i en bok använder jag något jag har i närheten. Det kan vara ett kvitto, ett av rivet papper från ett antecknings block eller jag har till och med använt mig av en strumpa en gång.

Jag vet tråkigt men det går ju nästan i få tag i ett riktigt snyggt bokmärke och när jag verkligen har en så tappar jag bara bort den. Bokhandlar, eller ja de jag har runt omkring mig har inga och de på biblioteken är egentligen bara papper med massa reklam på, inte så vackert tycker jag.

Hittade några riktigt snygga på verasdesign och blev lite sugen att beställa hem nån eller några.

Vad använder ni för bokmärken och vart brukar ni köpa/få tag på era?

7 kommentarer:

  1. Jag använder gratis bokmärkena The Book Depository brukar skicka med när man beställer från dem. Har ett helt gäng med såna. :)

    sv: Vad roligt. Obsidian är så bra att jag kan nästan garantera att du kommer att tycka om den! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag slarvar alltid bort mina....

    SvaraRadera
  3. Jag har ett jättebra magnet-bokmärke. Då tappar jag det inte hela tiden. Sen har jag en hög med reklam-bokmärken från TheBookDepository, tydligen får man en sån per bok man köper..
    Det viktigaste är egentligen att dom inte är för tjocka så dom förstör boken.. :)

    Sv: Tack! Vad gullig du är! Den blev aningens lång, så har tänkt göra bookhauls oftare med färre böcker :)
    /Cilla

    SvaraRadera
  4. Jag använder bokmärken som jag köper billigt från Akademibokhandeln. Brukar vara väldigt fina med bilder på, kostar ca 10 kr styck.

    SvaraRadera
  5. sv: Man får nästan alltid med ett bokmärke/bok därifrån. Vissa är ganska roliga, har ett med monster på som jag använder just nu. :)

    SvaraRadera
  6. Jag brukar ta det som ligger närmast, och det kan bli vad som helst (med betoning på vad som helst). ;) Men jag har några riktigt fina bokmärken, måste bli bättre på att använda dem!

    Svar: Ja det är den verkligen :D

    SvaraRadera
  7. Jag har några bokmärken hemma. Men skulle vilja ha några fler, för mina är så tråkiga nu :(

    SvaraRadera