torsdag 28 februari 2013

Mina fötter gör ont efter min dag i Stockholm igår. Fick äntligen träffa Cecilia och vi gick på rean. Pojkvännen och syster gick efter ett tag, fast det förstår jag. Cecilia och jag spenderade omkring 3 timmar i SF bokhandeln. Så himla roligt så det inte var sant och jag kom hem med 6 böcker, 5 på rean och så passade jag på att byta bok (böcker för henne) med Cecilia också. 
Dock efter att hon var tvungen att att åka för att jobba skulle jag gå och betala och la ifrån mig böckerna för att plocka upp plånboken. Då kommer någon tant (vi säger tant, även fast det var en kvinna) och börjar rota igenom mina böcker och tar två stycken. 
Jag: Ursäkta (jag är för snäll, jag vet!) det där är mina böcker. 
Tanten: Har du betalat för dom eller?
Jag: Nej inte än, men jag ska göra det precis. 
Tanten: Försent, du borde ha höllt i böckerna hela tiden. 
Sen gick hon iväg bland folkmassan och jag hittar henne inte. Fatta vad sur och snopen jag blev. Dock hittade jag en till ex av ena boken men den andra blir att jag får beställa hem från internet istället. Men lagom arg blir man, sådana människor borde inte få gå ut. Det är därför reor är bara för jobbiga! 

Annars var det en superkul dag! Nu måste jag bara fixa bokhyllan så allt får plats bara. Resten av dagen kommer gå åt att skriva recensioner för jag är så efter med det, sen äntligen kan jag få gå och lägga mig och läsa. 

6 kommentarer:

  1. Men fyfan! Vilken tant alltså, så himla respektlös! Skulle ha varit skitsur om det hände mig.

    SvaraRadera
  2. Jag hade nitat henne. Ingen tar mina böcker. Tuffa tag här.

    SvaraRadera
  3. Men va, vilken tant! Verkligen respektlöst, fy på henne. Men härligt att det var en bra dag trots det :)

    SvaraRadera
  4. Haha, jag håller med Tessan, skulle också ha nitat tanten. ;) Vad förvånad man blir att det finns människor som beter sig på det där viset. :/
    Ser fram emot att se vilka böcker du köpt! :)

    SvaraRadera
  5. Det finns verkligen människor till allt! Så jäkla fräckt gjort.. en normal människa hade ju bett om ursäkt och lämnat tillbaka böckerna..

    SvaraRadera
  6. Vilken jävla idiot! Har stött på så mycket konstiga människor på senaste tiden. Fattar inte hur de kan leva med sig själva faktiskt.

    SvaraRadera