måndag 15 september 2014

The To be Read Tag

Ja, jag vet att jag sa att jag skulle börja blogga lite smått igen men det är så svårt att slita sig ifrån sims. Även fast jag kanske inte älskar spelet så är det så svårt att sluta spela det. Har dock läst några böcker men lusten att skriva recensioner är lika med noll.



Den här taggen handlar om min att läsa lista och jag blev taggad av Frida att göra den här taggen. Tack så mycket! 

1. How Do You Keep Track Of Your TBR Pile?
Goodreads så det heter duga. Eftersom jag bara läser eböcker nu för tiden och jag inte får plats med alla böcker på min platta så är Goodreads det enda sättet att ha koll vilka böcker jag har att läsa. 

2. Is Your TBR Mostly Print Or Ebook?
Jag har en hel del fysiska olästa böcker som står i min bokhylla, men jag har kommit så långt att jag köper om boken till min läsplatta så jag kan läsa på den istället. Sen har jag även (alldeles) för många böcker på plattan (datorn egentligen då jag inte får plats med alla böcker på plattan) som inte står i bokhyllan också. 

3. How Do You Determine Which Book On Your TBR To Read Next?
Jag har 9 olika böcker/serier på min läsplatta (4 Paranormal Romance, 4 Contemporary och fortsättning på en serie jag egentligen inte är så super duper sugen på att läsa) sen använder jag random.org och får fram ett nummer. När jag har 5 serier påbörjade på min platta får jag endast läsa någon av dom tills jag är klar med en av dom. 
Men om det kommer en bok jag verkligen vill läsa så läser jag den på direkten såklart!

4. A Book That's Been On Your TBR The Longest


Dark Heart Forever (Dark Heart #1) - 
5. A Book You Recently Added To Your TBR

Senaste boken som hamnade på min att läsa lista var The Last Husband (Forever Love #2) av J.S. Cooper. Har läst en hel del av hennes böcker på sistone och även fast dom kanske inte är de bästa jag har läst så är de korta och ganska beroendeframkallande

Darkness Before Dawn (Darkness Before Dawn Trilogy #1) by 
7. A book in your TBR that you never plan on reading
The Casual Vacancy av  kanske - jag vet inte riktigt. Det är ju ändå J.K Rowling vi pratar om men jag har aldrig riktigt haft någon lust att läsa den här boken. 

8. An unpublished book in your TBR that you're excited for

Wicked (A Wicked Saga #1) - 
9. A book in your TBR that everyone recommends to you

Unearthly (Unearthly #1) - 
6052st.  Oh my, kanske dags at jag tar tag och börjar läsa lite ;) 

Jag taggar de som känner sig sugna på att göra den här taggen. :)



3 kommentarer:

  1. Oj, 6000+ böcker på TBR, det var inte lite det ;)

    SvaraRadera
  2. Åh är också riktigt taggad inför Jennifer L Armentrouts nya bok! ^^

    SvaraRadera
  3. Wicked ser jag verkligen fram emot att läsa!!

    SvaraRadera