torsdag 4 juli 2013

Die for Me - Amy Plum

Titel: Die for Me
Författare: Amy Plum
Serie: Revenants #1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 344

Beskriving från Goodreads:  
My life had always been blissfully, wonderfully normal. But it only took one moment to change everything.

Suddenly, my sister, Georgia, and I were moving to Paris to live with my grandparents. And I knew my life would never feel normal again. Then I met Vincent.

Mysterious, sexy, and unnervingly charming, he put me in danger of losing my heart all over again. But I was ready to let it happen . . . until I realized that Vincent Delacroix is no normal human--that he has a terrifying destiny and enemies who are determined to destroy him and all of his kind.

Can I risk everything for love?




Tankar och funderingar:
Jag köpte hem Die for Me och Until I Die i min senaste Amazon beställning mest för jag tyckte omslagen var så ruskigt fina. Jag brukar oftast inte läsa vad boken handlar om när jag beställer hem boken utan går mest på magkänslan eller om en bokbloggare har talat bra om boken. Men den här gången läste jag faktiskt vad boken handlade om och den verkade ju jätte bra så varför inte beställa hem nästa bok också. Gud så dum man kan vara. Jag blev så besviken över boken och så arg över mig själv att jag beställde hem fortsättningen när jag kunde ha köpt en annan så mycket bättre bok.

Jag säger inte att den här boken är dålig, men jag säger också att den är inte så bra heller för den delen. Det första jag störde mig på är instakärleken mellan Kate och Vincent. Jag tror till och med det var kärlek vid första ögonkastet och jag verkligen avskyr det. Kate ser Vincent på ett café, de knappt pratar med varandra och hon älskar honom redan. Verklighetstroget in my ass? Bara för det satt jag och avskydde boken kanske lite mer än vad jag skulle behövt. Men jag tycker det är så irriterande att så fort huvudpersonen är kär så gör hon allt för sin kärlek, det är typ som jorden går runt honom.

Något som också gjorde att jag inte tyckte om boken var att den var väldigt seg. Det var inte försen i slutet det började hända saker och det höll inte på så länge då heller. Om hela boken skulle innehålla den spänningen som slutet hade skulle den vara så mycket bättre. För de första 250 sidorna var verkligen SÅ sega.

Om jag inte hade nästa bok i serien skulle jag nog inte läsa den på ett bra tag. Men nu när jag satsar på att avsluta serier så får jag nog allt ta tag i den ändå. Den kan ju inte bli sämre precis.



Favorit Citat:
“Well, spit on my empty grave--if it ain't the attack of the Disney princesses!”

“Besides the alternate universe offered by a book, the quiet space of a museum was my favorite place to go. My mom said I was an escapist at heart . . . that I preferred imaginary worlds to the real one. It’s true that I’ve always been able to yank myself out of this world and plunge myself into another.”

“I have to warn you that my bedroom isn't the best place to stage an assault on me. It's where I'm at my weakest, with my bed a mere twenty feet away.”

“Stop flaunting your impeccable language skills, Vincent, help the girl to her feet and let her take her leave”

“So you’re making demands, are you? Well, let’s hear them.”
“I want unlimited access.”
“Now that sounds interesting. To what, exactly?”




Andra delar i serien: 
1. Die for Me
2. Until I Die
3. If I Should Die

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar