måndag 15 oktober 2012

All Together Dead - Charlaine Harris



Titel:  All Together Dead
Författare: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse #7
Språk: Svenska/Engelska
Betyg: 1 2 3 4 5
Utläst: 8 Oktober 2012





Beskriving från Goodreads:  
Betrayed by her longtime vampire love, Louisiana cocktail waitress Sookie Stackhouse must now not only deal with a possible new man in her life-the oh-so-handsome shapeshifter Quinn-but also contend with a long-planned vampire summit. With her power base weakened by hurricane damage to New Orleans, the local vampire queen is vulnerable to those hungry for a takeover. Soon, Sookie must decide what side she'll stand with. And her choice may mean the difference between survival and all-out catastrophe.

Tankar och funderingar: 
Jag har länge varit helt tokig i tv-serien True Blood så jag var bara tvungen att läsa böckerna som serien är (typ) baserad på. Gud vad besviken jag blev! Den saknar charmen som tv-serien har och allt är bara om hur alla supernatural creatures är heta på Sookie Stackhouse.

Så varför fortsätter jag och läsa den här bokserien då? För jag är så himla envis! Jag är jätte dålig på att avsluta bok serier och jag ger mig tusan på att faktiskt avsluta den här. Och om ärligheten också ska fram, att ha lite större koll vad som ska hända i nästa säsong av tv-serien. Vilket egentligen inte funkar...

Något som stör mig något totalt är hur Sookie inte bryr sig ett dugg om att folk dör och så vidare. Hon har verkligen blivit så otroligt känslokall, hon ska ju vara den där söta oskyldiga flickan men icke sa nicke. Jag gissar väl att hon har väl blivit van, men hur kan man bli van med döden?

Hela boken var jätte seg och jag minns egentligen inte så mycket av den och det var inte så många dagar sen läste den. Det känns som inget hände, fast ändå så gjorde det. Vampyer dog, Sookie läste tankar the same old, same old.
Tack och lov har vi Eric Northman som håller upp serien när allt bara blir för mycket. Utan honom skulle jag nog ha gett upp från första början. Ge mig mer Eric och mindre trams så blir jag nöjd..

Nej den här var nog den sämsta boken hittills jag har läst, och jag får hoppas att tempot och storyn blir bättre i kommande böcker.  

Visst den är en väldigt bra och beroende framkallade serie för den som älskar vampyrer, varulvar eller andra supernatural creatures men det börjar bli lite för mycket för min smak. Men jag skulle ändå rekommendera denna bok till vampire fans och hoppas dom tycker om den mer än vad jag gör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar