söndag 9 mars 2014

Omläsningar på Goodreads [igen]

Nej jag är inte tillbaka, har fortfarande ett uppehåll på bloggandet. Men det är ett nytt år och jag har sett flera stycken som undrar om man kan räkna med ormläsningar på Goodreads så tänkte därför publicera det här inlägget igen för de som inte har sett. 

1. Gå in på boken du har läst om och klicka på Other Editions (x)
Jag tog bara en random bok och det blev Blodsmagi då den var den senaste boken jag läste.


2. Leta reda på den versionen ni vill ge betyg till nu, om den du vill ha redan är betygsatt funkar det bra att ta en liknande. Du vill ändå bara ha med boken i ditt goodreads mål. Klicka på titeln på boken. 
OBS! ej switch to this edition!

3. Scrolla ner tills du hittar My Review, brevid där hittar du också
review this edition | switch to this edition.
Klicka på review this edition. 

4. Skriv din recension och ge den ditt betyg. Men glöm inte bort att du måste sätta datum du läste klart boken på för att få med den i ditt goodreadsmål! 




Nu har du fått med din omläsning i ditt goodreads mål. Hoppas det hjälpte!
Har du några frågor är det bara att kommentera eller mejla mig. 

2 kommentarer: