måndag 27 maj 2013

tag: Sommarläsning

Jag blev taggad av Petra att göra denna enkät, tack så mycket sötnos! <3



1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

 Touch of Frost - Jennifer Estep
 Goddess - Josephine Angelini
The Immortal Rules - Julie Kagawa
The Program - Suzanne Young 
The 5th Wave  - Rick Yancey

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?


 Jag har haft de tre första böckerna i I am Number Four (Lorien Legacies) serien i bokhyllan ett tag.


3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Skulle vilja säga vid stranden men jag är inte sådär jätte förtjust i värmen så säger därför mormors kalla källare. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?


I sängen som står precis vid balkongen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?


 Jag hoppas och tror att det kommer blir Touch of Frost -  Jennifer Estep .
Petra är ju så tokig i serien och hon och jag har väldigt lik boksmak.


6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

 Delirium - Lauren Oliver

7. Strand eller hängmatta?

 Strand.

8. Deckare eller roman?

 Kanske roman, inte vet jag?

9. Favoritgenre?

 Young Adult!

10. Tagga 3 andra!

Fridas Bokhylla

8 kommentarer:

  1. Jag är så sugen på att läsa Touch of Frost, men har så höga förväntningar på den att jag är rädd! Tack för taggen också! :P

    SvaraRadera
  2. Åh, typ alla måste läsa the 5th wave! Fick ett förhandsex på svenska, och den är verkligen sjukt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. har boken på läsplattan, måste verkligen ta tag och läsa den :)

      Radera
  3. Åh, Godess står på min sommarlista också ;) Tack så mycket för taggen, ska göra den så snart jag kan! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Ska bli kul att läsa dina svar :)

      Radera
  4. Haha, jag vet inte hur jag ska lyckas återhämta mig om du inte tycker om Touch Of Frost. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det kommer gå bra, den låter riktigt bra så :)

      Radera