måndag 31 december 2012

tvåtusentretton mål.

2012 börjar dra sig mot sitt slut och det är dags att sätta upp nya mål/challange till 2013.

2012 hade jag bara ett mål/challange och det var på Goodreads och var att jag skulle läsa minst 50 böcker. När jag sitter och skriver det här inlägget har jag läst 70 böcker i år, tror inte jag hinner med en bok till men man vet aldrig. Vilket betyder att jag klarade mitt mål lätt.

Så därför kommer antalet böcker 2013 bli lite högre än 2012. Jag kommer 2013 satsa på att läsa minst 75 böcker. Skulle vilja sätta 100 böcker men man vet aldrig vad som kommer att hända eller om att läslusten kommer försvinna i flera månader. Jag är så fjantig att jag känner att jag måste klara utmaningen annars blir jag tokig. Men om jag ser att jag kommer klara den utmaningen ganska snabbt så kommer jag höja den till 100 böcker. 

Ett annat mål jag har 2013 är att försöka läsa ut så många serier som möjligt, jag sätter ett mål på att läsa ut minst 10 serier då några är väldigt många böcker jag har kvar på en del serier (host Anita Blake host). Då kan även nya serier dyka upp så som The Wolves of Mercy Falls som jag inte har börjat på ännu men har i bokhyllan. Men kommer först och främst fokusera på de serier jag redan har börjat på.
Jag kommer inte räknar med serier som inte har avslutas än även fast jag kommer till den senaste utsläppta boken. Utan det måste vara ett avslut helt och hållet på serien. 

Ett till mål som jag förmodligen inte kommer att hålla men som jag kommer göra allt jag kan för att försöka är att hålla min att läsa lista inte blir allt för lång. Just nu har jag olästa 43 böcker som jag vill läsa i min bokhylla, jag har många fler men som faktiskt inte känner har någon lust att läsa.
Jag kommer att försöka att sänka den till minst 10 olästa böcker innan jag köper nya. Vilket kommer att vara riktigt svårt men ska allt göra ett försök. 

Vad kommer du ha för mål 2013?

3 kommentarer:

  1. Jag ska ha Goodreads utmaningen som vanligt. :) Skulle gärna vilja ha någon mer, men kommer inte riktigt på något..

    SvaraRadera
  2. Kul utmaningar! Jag ska köra Goodreads utmaningen såklart. Började på 50 i år, och höjde till 60 och sedan till 70. Dessvärre stannade jag på 68 så jag vet inte riktigt om jag klarat utmaningen eller inte haha!
    Tänkte starta på 100 nu. Det är knappt två böcker i veckan, borde gå bra :) Gott nytt år!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. Ska köra lite olika utmaningar själv, bara för att det är så kul att utmana sig själv! :P
    Gott nytt år på dig!! :D

    SvaraRadera