söndag 13 oktober 2013

Minirecensioner x4 - Throne of Glass Novellas

Titel: The Assassin and the Pirate Lord 
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #0,1
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 70

Tankar och funderingar:
Jag älskar den här serien så jag vara bara tvungen att läsa om Celaenas äventyr innan vad som hände i Throne of Glass. Jag älskar hur tuff och stark Celaena var/är och att hon gör precis vad som helst när det handlar om något hon tror på.
Var även så kul att äntligen få läsa och lära känna Sam och jag kan säga att jag bara älskar honom, så mycket bättre än de andra killarna i Throne of Glass boken.



Titel: The Assassin and the Desert
Författare:  Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #0,2 
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 103
Tankar och funderingar:
Som straff vad hon gjorde i första novellan måste Celaena åka till öknen för att träna med andra lönnmördare. Var riktigt spännande att läsa hur våran hjältinna hanterar stressen att vara hemifrån och hur hon beter sig runt nya vänner.
Riktigt spännande och man såg aldrig vad som skulle hända här näst. Blev så paff över slutet men det bästa av allt var att läsa om hur Celaena hanterade situationen.



Titel: The Assassin and the Underworld
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #0,3
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 102

Tankar och funderingar: 
Novellerna blir bara bättre och bättre! Novellerna är nästan bättre än boken (helt klart bättre än andra boken!). Önskar de var längre.  Den här var så bra och spännande men ändå så jobbig att läsa om, speciellt slutet. Blir så arg och galen på hennes "Mästare" eller vad man ska säga det, skulle kunna strypa honom! Celaena är också väldigt jobbig i den här novellen också men underbara Sam väger upp det. Äntligen en kyss!


Titel: The Assassin and the Empire
Författare: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #0,4
Språk: Svenska/Engelska
Antal Sidor: 94
Tankar och funderingar:
Helt klart bästa novellen av de alla men också den sorgligaste. Har du alltid undrat över hur Sam dog och Celaena blev tillfånga tagen så är det den här novellen man ska läsa. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna gråta till en novell men tårarna bara rann när jag läste om hur Sam dog och hur Celaena bröt ihop. Kapitlet ifrån Celaenas "Mästare" POV gjorde mig så förvirrad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar